יום ראשון, 12 באפריל 2009

ripplespark# – אתגר אינטלקטואלי ב- 140 תווים

* תקציר לטובת הממהרים:

פתחתי קבוצה חדשה בטוויטר בשם #ripplespark. הנה כל ההסברים הנחוצים! ,

Twitter.com

לואיס קרול סבר שהדרך הנכונה לספר סיפור היא להתחיל בהתחלה, וכשמגיעים לסוף – לעצור. אני מקבלת את עצתו, ומתחילה בהתחלה; תוכלו לדלג על הסעיפים המיותרים לכם.

1. מה זה טוויטר?

טוויטר (Twitter) הוא שירות מיקרו-בלוגים, כלומר – פלטפורמה שבאמצעותה אפשר לפרסם מיקרו-הודעות בנות 140 תווים לכל היותר. זה אורך קצר למדי, ובכל זאת, מאפשר לנסח בתמציתיות מחשבות מעניינות.

2. מה הן הקבוצות בטוויטר?

הקבוצות בטוויטר מזוהות בעזרת סימן סולמית (#), הנקרא באנגלית hash, ומופיע לפני שם הקבוצה. כך יכולים חברי הקבוצה לאתר בקלות הודעות בעלות תגיות נבחרות (hashtags). התגיות מציינות התייחסות לנושא מסוים, אירוע מסוים וכד'. בחרתי לפתוח קבוצה בשם #ripplespark, וכל מי שמבקש לאתר הודעות הממוענות לקבוצה זו, כלומר – נושאות את התג #ripplespark, יוכל למצוא אותן כאן. מי שמבקש לשלוח הודעות לקבוצה, יכלול בגוף ההודעה את התג #ripplespark (אין חשיבות למקומו בתוך הטקסט). אפשר להצטרף לקבוצה כאן.

3. מה הנושא של הקבוצה #ripplespark?

אני שמחה ששאלתם! נדמה לי שהקיצור המתחייב בהודעות טוויטר מחייב אותנו לנסח בזהירות-יתר את מה שבדעתנו לומר. בנוסף, אני מאוד אוהבת לגרום לאנשים לחשוב על דברים שלא חשבו עליהם קודם, באופן שלא חשבו עליו קודם. אפשר לאחד את שני הדברים כך: כל הודעה לקבוצה #ripplespark תציג שאלה מעוררת-מחשבה. אשמח מאוד, מאוד לקרוא את תגובותיכם ומחשבותיכם, כאן, בטוויטר, או בשני המקומות גם יחד. לא לשכוח לצרף את התג #ripplespark להודעות בטוויטר (את ההודעות עצמן, מלבד התג, אפשר לשלוח גם בעברית; כדי להמנע מכפילות, אני עצמי אשלח באנגלית בלבד). אם הרעיון מוצא חן בעיניכם, העבירו את ההודעות הלאה (RT), וספרו לי אם אהבתם אותו (סתם בשביל התחושה הטובה שלי...) :-)

4. מה זה RT?

קיצור של ReTweet, כלומר, משלוח-מחדש (העברה) של הודעה. כך מעבירים הודעת טוויטר:

– ההודעה המקורית מאת @AdvaShaviv (היי, זו אני!):

  • הי לכולם, תודה שקפצתם לבקר!

– ההעברה שלכם:

  • RT @AdvaShaviv: הי לכולם, תודה שקפצתם לבקר!

(כותבים: RT, רווח, סימן @ ומיד אחריו שם כותב ההודעה המקורית, רווח, וטקסט ההודעה המקורית. בגלל ההקלדה בעברית, המיקום של החלק הלועזי יכול להשתנות).

5. מי יכול לשלוח שאלות/הצעות ל #ripplespark?

טוב, כולם, כמובן. זו לא קבוצה "שלי", אני רק פותחת אותה, ואני מחכה בקוצר-רוח לקרוא את אתגרי ה- #ripplespark שלכם, וכמובן, כולכם מוזמנים לעקוב אחריי בטוויטר! ,

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts with Thumbnails